sobota, 24 sierpnia 2013

Puerto Rico - tips by kadwa.

Kadwa jest jednym z czołowych graczy na Board Game Arena. Aktualnie zajmuje drugie miejsce w rankingu.

Preferuje on rozgrywki dwuosobowe. Uważa, że gry w większym gronie są bardziej losowe, zwłaszcza jeżeli poziom graczy jest nierówny.

Poprosiłem, aby udzielił mi kilku wskazówek, dzięki którym można zwiększyć swoje szanse grając w Puerto Rico.
Oto co napisał:

  1. W wariancie wieloosobowym bardzo często stawiam na Przetwórnię. 
  2. W każdym wariancie trzeba posiadać przynajmniej jeden Kamieniołom (w połączeniu z Hacjendą jak najwięcej). 
  3. W grach 2-osobowych wg mnie ważne są:
    • dokładne planowanie na 2 rundy do przodu (zwłaszcza sprzedaży i kolonistów),
    • blokowanie targowiska przeciwnikowi poprzez produkowanie identycznych surowców lub w pewnych sytuacjach budowanie Biura Handlowego, 
    • dokładne planowanie zagrywania Burmistrza (w celu blokowania lub uprzedzania akcji przeciwnika), 
    • odpuszczenie sobie Portu i Nabrzeża (te budynki często dają sukces w wieloosobowych grach, przy 2-osobowych, jeśli gramy z dobrym graczem, ich wybór jest prawie zawsze nieopłacalny),
    •  ścisła kontrola wolnych miejsc na kolonistów (zwłaszcza w końcówce rozgrywki).
Mam nadzieje, że te wskazówki zwiększą Wasze szanse na wygraną.
A Kadwie bardzo dziękuję za te porady i poświęcony czas.

2 komentarze:

  1. CZeść.

    Nie zgadzam sie do końca w kwestii budowy statku i portu przy grze 2 osobowej. Z mojego doświadczenia, 80% gier przy których dałem sie złapać przeciwnikowi i pozwoliłem na zbudowanie przez niego tych dwóch budynków, grę przegrywałem. Dają one bowiem Combo. Za każdy załadowany statek ( 2 statki + własny )dają 1 punk + 1 punk jako pierwszy kapitan to razem 4 punkty!!! bez "załadowanego towaru". Dodając do tego conajmnniej 3 towary jakie załaduje daje 7 punktów. 2 takie numery i przeciwnik ma 14 punktów z samego załadunku. Dla przykładu 14 punktów to "4 duże budynki+2 małe+ Siedziba cechu jako premia" a na to trzeba trochę naciułać.

    Pozdrawiam.

    michal2013 on BGA.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem zdania, że kadwa wie co piszę. Port i Nadbrzeże w sumie kosztują 17 dublonów (plus-minus ewentualne kamieniołomy i bonus za budowniczego). Zanim ktoś nazbiera tyle kasy można w tym czasie też sporo namieszać i pójść w kierunku budynków z dużą ilością miejsca na kolonistów, plantacji (z hacjendą dwie w turze) i jak najszybszego zakończenia gry przy pomocy burmistrza (wyczerpanie kolonistów).

    OdpowiedzUsuń