poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Seasons (Pory Roku) - Poradnik by Talia.

Tej gry chyba nikomu nie trzeba przedstawiać.
 „Seasons (Pory Roku)” jest pojedynkiem miedzy najpotężniejszymi czarodziejami królestwa Xidit.
To gra karciana, której mechanika opiera się również na umiejętnym wyborze kości. Jest także jedną  z najładniej wydanych gier jakie widziałem.
 „Pory Roku” jest grą, w której znajomość kart jest kluczowa w drodze do zwycięstwa. Dzięki niej mamy możliwość łączenia zdolności kart w ciekawe, a czasami zabójcze kombosy.
Dzięki uprzejmości gracza Talia (BGA) udało się stworzyć ten poradnik.

Dodam tylko, że Talia to kobieta i jest najlepszym graczem w rankingu tej gry ;)
  1. Po pierwsze i najważniejsze, zawsze starajcie się grać optymalnie, nigdy nie marnujcie energii (przemiana o jeden mniej niż można w kolejnej turze, lub można było w poprzedniej, to marnotrawstwo).
  2. Jeżeli macie taką możliwość to przemieniajcie energię na kryształy (oczywiście po najdroższym przeliczniku)
  3. Starajcie się myśleć o kartach w kontekście jej ogólnej wartości. Np. Sid Cieniolubny w grze na dwie osoby kosztuje jedną zieloną energię. Na stole jest wart 6 punktów, kradnie jeszcze 5. Czyli w sumie jedna zielona energia dostarczyła 11 pkt zwycięstwa. 
  4. Wykorzystujcie karty, dzięki którym energia lub kryształy przyrastają automatycznie. Mogą one stać się najważniejsze podczas gry. Np. Cudowny Kufer; wcześnie wystawiony może dostarczyć ponad 40 punktów, jeżeli uda Wam się utrzymać co najmniej cztery energie przez kilkanaście tur! Im wcześniej będziecie zagrywać takie karty, tym więcej zyskacie.
    Nie ma nic bardziej irytującego niż Kuferek lub Sakiewka Io, którą dostaniemy kilka tur przed końcem gry.
  5. Draft:
    • Starajcie się zapamiętać jakie karty wybiera przeciwnik - dzięki temu będziecie wiedzieli czego można się spodziewać podczas rozgrywki.Np. jeżeli przeciwnik wziął Syllasa, to przygotujcie się na wyrzucenie karty ze stołu (idealnie nadają się do tego karty warte 0, dające jednorazowe profity)
    • Mój system układania kart to: pierwszy rok- karty z przyrostem automatycznym, drugi rok - karty, które zwiększają ilość kart na ręce, trzeci rok - karty dające bonusy punktowe. To oczywiście nie jest idealny system, ale na pewno jest on dobrym punktem wyjścia do własnego układu startowego.
    • Jeżeli gracie w trzy lub cztery osoby, to starajcie się nie opierać swojej strategii na kartach które wymagają aktywacji. Istnieje dość duże prawdopodobieństwo, że ktoś z przeciwników zagra Wróżki Złodziejki, a wtedy aktywację będą Was drogo kosztowały.
    • Zwracajcie uwagę na szczegóły - na przykład kolejność doboru kart przez przeciwnika, może być bardzo ważną informacją na temat głównej strategii jaką będą realizować przeciwnicy.
  6. Nigdy nie marnujcie energii. Znane są przypadki, kiedy ktoś to ma na stole Zapomnianą Wazę Yang i komplet znaczników energii, wystawia kartę za 0 energii. Marnując tym samym jeden dowolny znacznik, który dostałby od Wazy. Każda sztuka energii to 3 kryształy!!!
  7. Jeżeli macie na stole Cudowny Kufer, to nigdy, przenigdy nie dopuszczajcie do spadku znaczników energii poniżej czterech... No chyba, że macie jakiś dużo bardziej opłacalny plan.
  8. I na koniec jeszcze jedna bardzo ważna porada; STARAJCIE SIĘ GRAĆ OPTYMALNIE!!!

ps. Jeżeli macie coś do dodania to piszcie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz