sobota, 31 sierpnia 2013

Race for the Galaxy - poradnik by muse

Sam długo opierałem się tej grze, bo klimat Science Fiction nigdy specjalnie mnie nie kręcił. Ale kolega kupił i namówił mnie na partyjkę, potem kolejną i jeszcze jedną. No i machina ruszyła. Teraz gram kiedy tylko mam z kim, bo gra ma duży potencjał i wiele dróg do zwycięstwa. Gram prawie wyłącznie w wariant dwuosobowy, bo uważam, że jest najbardziej grywalny.

Tym razem mam dla Was kilka sugestii dotyczących właśnie Race for the galaxy (wariant zaawansowany dla dwóch graczy). Autorem tych porad jest muse (najlepszy gracz z BGA).



  1. RftG to gra taktyczna, dlatego doświadczenie ma wielki wpływ na wynik rozgrywki. Starajcie się grać z graczami lepszymi od Was i obserwujcie jak zagrywają karty i prowadzą całą rozgrywkę. Postarajcie się zrozumieć dlaczego wykładają konkretne karty i jaki to miało wpływ na całą grę.
  2. Grajcie szybko i agresywnie. Gracz który kończy rozgrywkę (poprzez wyłożenie dwunastej karty, lub zdobycie ostatniego punktu) z reguły wygrywa. Dlatego nie opłaca się trzymać w ręku silnych i drogich kart w  oczekiwaniu, na odpowiedni moment (który może nie nadejść). W tym czasie przeciwnik może rozegrać dużo tańszych kart i w efekcie skończyć partię szybko i wygrać.
  3. Race for the Galaxy przez wielu jest nazywany wieloosobowym pasjansem, dlatego że nie oferuje prawie żadnej interakcji z przeciwnikiem. Jednakże obserwacja poczynań przeciwnika i przewidywanie jego ruchów na podstawie kart, które ma na stole, może mieć duży wpływ na rozgrywkę. Najprostszym przykładem może być sytuacja w której przeciwnik wyłożył "Statek kolonizacyjny", można zatem domyślić się, że ma w planach Kolonizację w kolejnej turze. Bogatsi o tą wiedzę możemy skorzystać z jego kolonizacji i wykonać jeszcze dwie fazy.
  4. Zagrywanie 6-dev na samym porządku gry (widziałem to wiele razy) nie jest dobrym pomysłem, no chyba, że mamy na prawdę genialny plan i dużo szczęścia w zapasie. Karty 6-dev są drogie i punktują to co już leży na stole, zagrywania ich na początku kosztuje dużo kart i może się kompletnie nie opłacić.
  5. Zawsze musicie wiedzieć ile macie kart na stole, zwłaszcza w końcowym etapie gry. Pomyłka może Was drogo kosztować. W sytuacji kiedy na stole macie dziewięć kart i chcecie jak najszybciej zakończyć rozgrywkę warto przemyśleć co przeciwnik ma na stole, i ile kart ma na ręku. Jeżeli uda Wam się wydedukować jakie fazy wybierze (na przykład Rozwój), to łatwo możecie wybrać dwie inne (na przykład Kolonizacjax2)  wyłożyć w jednej turze trzy karty, co pozwoli zakończyć rozgrywkę o turę szybciej niż myślał przeciwnik. 


Życzę dobrej zabawy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz