Tym razem mam dla Was kilka sugestii dotyczących właśnie Race for the galaxy (wariant zaawansowany dla dwóch graczy). Autorem tych porad jest muse (najlepszy gracz z BGA).
- RftG to gra taktyczna, dlatego doświadczenie ma wielki wpływ na wynik rozgrywki. Starajcie się grać z graczami lepszymi od Was i obserwujcie jak zagrywają karty i prowadzą całą rozgrywkę. Postarajcie się zrozumieć dlaczego wykładają konkretne karty i jaki to miało wpływ na całą grę.
- Grajcie szybko i agresywnie. Gracz który kończy rozgrywkę (poprzez wyłożenie dwunastej karty, lub zdobycie ostatniego punktu) z reguły wygrywa. Dlatego nie opłaca się trzymać w ręku silnych i drogich kart w oczekiwaniu, na odpowiedni moment (który może nie nadejść). W tym czasie przeciwnik może rozegrać dużo tańszych kart i w efekcie skończyć partię szybko i wygrać.
- Race for the Galaxy przez wielu jest nazywany wieloosobowym pasjansem, dlatego że nie oferuje prawie żadnej interakcji z przeciwnikiem. Jednakże obserwacja poczynań przeciwnika i przewidywanie jego ruchów na podstawie kart, które ma na stole, może mieć duży wpływ na rozgrywkę. Najprostszym przykładem może być sytuacja w której przeciwnik wyłożył "Statek kolonizacyjny", można zatem domyślić się, że ma w planach Kolonizację w kolejnej turze. Bogatsi o tą wiedzę możemy skorzystać z jego kolonizacji i wykonać jeszcze dwie fazy.
- Zagrywanie 6-dev na samym porządku gry (widziałem to wiele razy) nie jest dobrym pomysłem, no chyba, że mamy na prawdę genialny plan i dużo szczęścia w zapasie. Karty 6-dev są drogie i punktują to co już leży na stole, zagrywania ich na początku kosztuje dużo kart i może się kompletnie nie opłacić.
- Zawsze musicie wiedzieć ile macie kart na stole, zwłaszcza w końcowym etapie gry. Pomyłka może Was drogo kosztować. W sytuacji kiedy na stole macie dziewięć kart i chcecie jak najszybciej zakończyć rozgrywkę warto przemyśleć co przeciwnik ma na stole, i ile kart ma na ręku. Jeżeli uda Wam się wydedukować jakie fazy wybierze (na przykład Rozwój), to łatwo możecie wybrać dwie inne (na przykład Kolonizacjax2) wyłożyć w jednej turze trzy karty, co pozwoli zakończyć rozgrywkę o turę szybciej niż myślał przeciwnik.
Życzę dobrej zabawy.
0 komentarze:
Prześlij komentarz