środa, 2 października 2013

Epoka Kamienia - poradnik

Jestem pod wielkim wrażeniem tego, jak często czołowi gracze z BGA dzielą się swoją wiedzą.
Na początku myślałem, że raczej nikt nie odpowie ma moje wiadomości, bo każdy będzie chciał zachować swoją widzę dla siebie (żeby częściej wygrywać). Okazuje się jednak, że większość z nich woli grać z graczem na swoim poziomie i cieszyć się zaawansowaną rozgrywką, niż wygrywać dla samej wygranej.

Takie podejście bardzo mnie cieszy i takie granie lubię najbardziej.
Tym razem mam dla Was kilka porad do gry "Epoka Kamienia" od gracza o nicku Starray (Top 5).

  1. Miejsca w wiosce: narzędziownia, chatka, pole są bardzo istotne, zwłaszcza na początku gry. Dlatego na początku kilku pierwszych rund zawsze starajcie się zająć któreś z nich w swoim pierwszym ruchu. Wyjątkiem od tej reguły może być tylko bardzo dobra karta (na przykład z mnożnikiem x3 lub x2).
    Waszym najczęstszym wyborem powinno być pole (+1 do żywienia), gdyż zmniejsza ilość jedzenia jaka jest potrzebna do wykarmienia i może nieźle zapunktować na koniec gry.
  2. Drzewo to najcenniejszy surowiec w grze. Jest najłatwiejsze w pozyskaniu i idealnie nadaje się do płacenia za karty. Pamiętajcie, aby zawsze mieć go pod dostatkiem.
  3. Zawsze warto kupować dobre karty (3x budynki, lub 2x ludzie) płacąc za nie nawet kamieniem. 
  4. Jeżeli masz dużo narzędzi to możecie wysyłać ludzi po więcej niż jeden rodzaj surowca.
  5. Starajcie się lokować swoje najcenniejsze surowce w budynkach z dowolnymi surowcami (większa ilość punktów do zdobycia).
  6. Karty, które kosztują jeden surowiec zawsze są warte swojej ceny.
  7. Na początku gry starajcie się grać spokojnie i nie podejmujcie niepotrzebnego ryzyka.
  8. Dobrze planujcie wykorzystanie surowców, bo niewykorzystane są warte jeden punkt na koniec gry.
  9. W końcowej fazie gry warto zablokować budynki bonusowe, które mogą przynieść dużo punktów przeciwnikom. Ta zasada dotyczy również kart.
  10. W końcowej fazie gry warto kontrolować ilość budynków i kart cywilizacji, żeby dobrze zaplanować końcówkę rozgrywki. Lepiej zaskakiwać, niż być zaskakiwanym.
Miłego grania i kombinowania.

0 komentarze:

Prześlij komentarz