niedziela, 4 września 2016

Puerto Rico - Limited Fast Setup Edition

Od dłuższego czasu zastanawiałem się co zrobić, żeby przyśpieszyć setup Puerto. Kombinowałem na różne sposoby, aż w końcu postanowiłem zbudować własne pudełko, które spełni moje oczekiwania.

Zaprojektowałem też wnętrze pudełka w taki sposób, aby pozbyć się planszy głównej i wyeliminować żmudne układnie budynków. Wszystkie elementy są na swoich miejscach w pudełku i są gotowe do gry od razu po jego otwarciu.

Pudełko zawiera też puste miejsca na budynki z dodatku Szlachta, którego jeszcze nie mam. Może kiedyś sobie dokupię.

W bardzo łatwy sposób można zmienić ustawienia dla innej liczby graczy, wystarczy z odpowiedniej przegródki dodać elementy do "planszy głównej" i gotowe.


Redukcja setupu jest ogromna. W mojej wersji wygląda on tak:

  1. otwieramy pudełko
  2. rozdajemy plansze graczom
  3. rozkładamy statki i postacie
  4. wybieramy Burmistrza
  5. gracze dostają kasę
  6. gracze dostają plantacje
Czas setupu to około 2 minuty ;)

To moje pierwsze drewniane pudełko, które zrobiłem sam od początku do końca. Jedyne gotowe elementy, z których korzystałem to zawiasy. Resztę mierzyłem, ciąłem, szlifowałem, heblowałem, pasowałem, znowu szlifowałem, a potem kleiłem. 
Prace nad tym pudełkiem trwały około 2 tygodnie. 

Jestem bardzo zadowolony z efektów:

Pomysł z ustawieniem budynków w pionie uwolnił bardzo dużo miejsca w pudełku.

Zamykana pokrywka to idealne miejsce dla statków i kart postaci.

Tak wygląda puste pudełko.

Puste pudełko z zamkniętym schowkiem w pokrywie.


Budowanie tego pudełka to była super zabawa. Jestem pewien, że już niedługo powstanie następne.
Mam nadzieje, że pomysł i wykonanie (chociaż pewnie pozostawia wiele do życzenia) wam się spodoba.




0 komentarze:

Prześlij komentarz