piątek, 29 listopada 2013

ANDROID: NETRUNNER - Wariant solo

Długo trwało zanim zrozumiałem, że 5 miejsce na BGG najczęściej oznacza, że coś jest godne uwagi. Nie jestem w stanie wyjaśnić dlaczego dopiero teraz dotarło do mnie, że Android: Netrunner jest taką genialną grą (przeczytałem wiele recenzji, obejrzałem wiele filmów, zwłaszcza oficjalny tutorial jest mistrzowski).
Może za to wszystko odpowiada wariant solo, który bardzo mi się spodobał. A może to autor wariantu zaimponował mi pomysłem, mechaniką i genialnym wykonaniem (zresztą nie tylko ja tak myślę).
Faktem jest, że najpierw wziąłem się za tłumaczenie tego wariantu, a dopiero potem kupiłem grę (już pewnie się uśmialiście).
Też się właśnie uśmiałem. To się nazywa nienaturalna kolej rzeczy ;)

"Cracking the Code" to jednoosobowy wariant gry, w którym gramy zawsze Runnerem przeciwko Korporacji.

Dodatkowym i niezbędnym elementem są płytki z gry Scrabble. Co ważne, autor korzystał z angielskiej wersji gry i taką też sugeruje wykorzystać (ma to duże znaczenie dla rozgrywki, bo wartości liczbowe na płytkach z literami są różne w zależności od kraju w którym wydano grę). Ja na potrzeby gry wyciąłem sobie kwadraciki z kartonu i też jest git.

Wariant solo został skonstruowany w sposób, który pozwala na różnicowanie poziomu trudności gry. Plansze misji mogą mieć nadrukowane inne obszary płytek i układać się w inne wyrazy.



Autorem tego wariantu jest John Paul Messerly, który stworzył już wiele wariantów do różnych gier min. do Warchamer: Inwazja (też się kiedyś doczekacie).
Zgodził się na opublikowanie jego wariantu na moim blogu za co jestem mu wdzięczny.

A teraz "do brzegu" jak to mówią moje koleżanki z roboty.

Przetłumaczyłem instrukcję do wariantu i przerobiłem ją na plik PDF, tak dla wygody i ewentualnego druku. Mam nadzieje, że nie popełniłem za wielu błędów w tłumaczeniu (proszę o ich zgłaszanie w komentarzach).

ZASADY v1
ORYGINALNE ZASADY
FILM INSTRUKTAŻOWY
PLANSZE MISJI Z FORUM BGG

Jeżeli spodobał się Wam ten wariant to wejdźcie na forum bgg i kliknijcie zieloną łapkę w tym temacie.
Miłego grania.

2 komentarze:

  1. Coś tam nie śmiga mi w tych zasadach...

    "Po kradzieży projektu Runner bierze tyle płytek ile wart jest skradziony projekt. >Następnie< musi przenieść 1 płytkę (za każdy punkt wykradzionego projektu) z CODE GROUPS do DECRYPTER’A"

    Jeśli tak, to kradnąc agendę za 2 punkty, zabieramy 2 płytki, a następnie przenosimy 2 płytki - razem zniknęły z CODE GROUPS 4 płytki. Angielska instrukcja i film instruktażowy inaczej omawiają to zagadnienie.

    Dodatkowo brakuje mi kilku informacji ogólnych i szczegółów w zasadach (niezależnie od wersji językowej). Skoro upgrade'y działają na wszystkie serwery i instalujemy je na karcie korporacji, na którą nigdy nie przeprowadzamy runów, to kiedy dostajemy do upgrade'ów dostęp i kiedy możemy je kasować? Na wstępie zaznaczyłbym też, że grać można dowolnymi taliami, ale niektóre karty nie są polecane (bo jak rozwiązać działanie takiego Oversight AI, żeby korporacja nie losowała w ciemno rezowanego ice'u i nie robiła głupot w stylu Oversight na Pop-up Window :P ). Ile kredytów ma runner i korporacja na początek? Trochę spraw jest pozostawionych w domyśle, co nie jest dobrym rozwiązaniem.

    Dzięki za tłumaczenie i ogarnięcie tematu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chodzi o płytki to płytki, które kładzie do DECRYPTERA to te ukradzione.
    Z tego co się orientuje to upgrade'ów nie można kasować.
    Na starcie Runner ma pięć kredytów, a korpo zero (na podstawie obserwacji filmiku).

    OdpowiedzUsuń